Skip links

Inbound Marketing

Een effectieve inbound marketing strategie is gefocust op het beantwoorden van de belangrijkste vragen, omdat kopers zoeken naar antwoorden. Het doel is om vertrouwen te winnen. Betere leadgeneratie is het resultaat.

Onze aanpak

connecting the dots met video
inbound marketing trust
Video prospecting altijd lachen

VERTROUWEN IN HET MERK

De inbound marketing uitdaging

Uit onderzoek van het contentmarketinginstitue blijkt dat 69% van de marketeers moeite heeft om een agency te vinden met ’topical’ expertise. En tegelijkertijd wordt 86% van de content creatie toch gewoon geoutsourced. Alternatieven zijn namelijk schaars. Wij geloven echter dat er een groot onbenut potentieel is om meer eigen content te maken en hiermee eerder genoemde uitdagingen het hoofd te bieden. Vooral het maken van audio of video content  is makkelijker dan ooit tevoren met een goede regisseur om basis van best-practices.

Met onze inbound marketing strategie streven we ernaar om innovatieve content te maken die bovendien beter aansluit bij de belevingswereld van de B2B buyer.

Onze aanpak
DE OPLOSSING

Inbound Marketing playbook

Breng de vragen in kaart

De meest waardevolle content is gefocust op het beantwoorden van vragen van de B2B buyer. 80% van deze vragen kan via desk research in kaart worden gebracht, maar 20% van deze vragen zijn slechts bekend bij verkopers, consultants en support medewerkers.

Bepaal welke vragen te beantwoorden

De 2e stap is een toplijst van vragen te maken die je als organisatie graag wilt beantwoorden met een mapping naar de fases in de marketing funnel.

Wie kan deze vragen beantwoorden

Bepaal wie deze vragen intern kan beantwoorden en op welke manier. Dit kan bijvoorbeeld een Q&A sessie, video of geschreven content zijn. Afhankelijk van voorkeur en aanleg. Deze vragen en antwoorden worden omgezet naar content en krijgen vervolgens een plek in de marketing funnel. 

Inbound marketing thema’s

Content marketing

Maak content die leidt tot een hogere engagement, omdat B2B kopers hiernaar op zoek zijn.

Sales enablement

Creëren van content die verkopers willen gebruiken in hun verkoopproces.

Referral marketing

Vind de juiste motivatie en maak het makkelijker voor je klanten en prospects om jou aan te bevelen.

Video marketing

Gebruik video om de inbound marketing strategie beter te laten renderen. Interactieve content zorgt voor een beter resultaat.

Automation

Niet alleen voor marketing gerelateerde content, maar ook om verkopers te helpen om in het opbouwen van een relatie. 

Email marketing

De juiste persoonlijke e-mails op het juiste moment verstuurd op basis van data.

Reporting

Bekijk de gegevens waarmee je de beste marketing- en verkoopbeslissingen kunt nemen.

Tools

De meest gewaardeerde inbound marketing tools voor een digitale wereld.

Plan een afspraak

Inbound marketing strategie

57% van de B2B buying journey is doorlopen voordat kopers met een verkoper spreken. Oftewel, de verwachting van B2B kopers is dat organisaties het merendeel van de vragen online beantwoorden.

Deze groep B2B kopers zijn relatief goed geïnformeerd en gaan op zoek met specifieke zoekvragen. Als specialist in je vakgebied ben je in staat om deze vragen te beantwoorden. En dat is waar we onze inbound marketing aanpak starten.

Het is tegelijkertijd belangrijk te begrijpen dat er ook vele latente vragen zijn. Dit betekent in de praktijk dat de B2B koper vaak nog zich nog niet bewust is van een uitdaging of probleem. De inbound marketing tactieken in de ‘Unaware’ fase zullen dan ook minder leunen op SEO.

01 01
CONTENT PRODUCEREN

Inbound marketing alignment

We starten met een marketing & sales workshop. Het doel is een verkenning om te bepalen wat de belangrijkste vragen zijn van B2B kopers. Welke bestaande content is aanwezig? En welke content kunnen we gebruiken om de belangrijkste vragen te beantwoorden? Deze vragen kunnen deels worden beantwoord door een juiste inzet van inbound marketing tooling, maar ook verkopers en klanten kunnen unieke inzichten geven.

Marketeers leveren de digitale data van de website, campagnes en social media.

Verkopers delen hun kwalitatieve inzichten in de dagelijkse calls met prospects.

BONUS: bestaande klanten denken mee.

Plan een afspraak
Marketing & sales workshop
02 02
Video marketing nurture
02
CONTENT INNOVATIE

Video marketing

Om conversie van content te verhogen zetten we video in op uiteenlopende manieren. Maar een van de redenen is dat het vele malen makkelijker is om video content om te zetten naar een audio formaat en geschreven content dan een omgekeerde benadering. Zo kan een Q&A sessie of een podcast met consultants of andere experts in de organisatie een mooi startpunt zijn om veel meer content te produceren.

Meer over video marketing
03 03

Content evalueren

Welke content rendeert en welke content wordt gewaardeerd? Marketing beschikt vaak over de data, maar verkopers en consultant hebben vaak een beter idee wat voor latente vragen er spelen bij prospects en klanten. Bovendien zijn 15% van de dagelijkse vragen op Google nieuw. En dit betekent dat de dynamiek zo hoog is dat het onverstandig is om alleen te vertrouwen op rapportages en een achteruitkijkspiegel.

Reporting Inbound Marketing
04 04

04

Sales enablement

Het doel is content te maken die verkopers willen gebruiken in elke stap van het verkoopproces. Het doel is verkopers te vragen om onderdeel te zijn van dit proces, omdat dit zorgt voor een hogere betrouwbaarheid richting prospects. En last but not least, een veel hoger commitment van de verkoopafdeling. Bekijk onderstaande video.

15MIN 15MIN

Ik heb interesse…