Skip links

Sales Playbook

Een sales playbook voor de SaaS Startup of IT-dienstverlener om van een ambachtelijke verkoop methode naar een ‘repeatable’ proces te gaan. Dit zorgt voor een hogere voorspelbaarheid van succes en resources worden effectiever ingezet.

Onze aanpak

 

connecting the dots met video
Digitale sales tips: video prospecting
video marketing strategie

Hogere effectiviteit.

Met onze playbook aanpak helpen we de IT organisatie om iedere engagement volgens plan uit te voeren waarbij de juiste content beschikbaar is voor de sales organisatie. Het doel van het playbook is:

Betere conversaties

De kortste route naar succes

De conversie ratio verhogen

Persoonlijke en betere content

Hogere billability consultants

Let's talk
WIN SNELLER VERTROUWEN

Playbook voor:

De IT organisatie met concrete groeiplannen. En een team van verkopers en consultants die op hoge snelheid moeten samenwerken. Het playbook voorkomt een ambachtelijke aanpak die zo goed is als de verkoper die het uitvoert. Met een playbook is het aantrekken van talent makkelijker, omdat het talent van de verkoper kan worden aangewend voor de uitzonderlijke situaties.

Het doel van het playbook is het realiseren van een hogere effectiviteit op een duurzame manier.

Erik Vos, CEO Sparkly

“theNextSales heeft mij en Sparkly geholpen om vanuit een ander perspectief te kijken naar onze propositie. We zijn samen gekomen tot een pitch deck met de slogan “Expect the unexpected” en dat valt erg goed bij onze relaties.”

Erik Vos, CEO Sparkly

William Janssen, CEO DeltaBlue

“Het sales playbook heeft ons geholpen om de verkoop van onze PaaS platform effectiever in te richten voor verdere internationalisatie”

William Janssen, CEO DeltaBlue

Jeffrey Bos, Managing Director Plat4mation

“Digitale sales plays van theNextSales zijn verrassend veel meer dan verwacht.”

Jeffrey Bos, Managing Director Plat4mation
engagement

Welke vragen beantwoord het playbook?

Wat zijn de belangrijke definities van de organisatie?

Volgens welke verkoopmethode gaan we werken?

Wat is de ‘Ideal Customer Profile’ ( ICP)?

Welke persona’s zijn belangrijk?

Wat is de prijsstrategie?

Wat is het sales proces?

Wat is het gewenste gedrag per stap in het process?

Hoe om te gaan met bezwaren?

Welke content te delen op welk moment?

Referenties

Cross- en Upsell

Sales playbook & pitch deck voor de start-up Sparkly uit Utrecht om internationaal te kunnen groeien.

Focus op de juiste klant

Strategische samenwerking scale-up Teqplay met als doel om effectiever te verkopen op wereldwijde schaal.

Van SMB naar Enterprise

Het maken van een sales playbook om effectiever te verkopen aan Enterprises in samenwerking scale-up DeltaBlue.

15MIN 15MIN

Kennismaken?

We bellen dezelfde dag terug!

    Sales playbook FAQ

    Een sales playbook is bedoeld om verkoper te helpen op een methodische manier te verkopen waarbij specifieke hulp wordt aangeboden via zogenaamde ‘sales plays’ om richting te geven aan de best mogelijke keuze in een sales fase. De ondersteuning kan gaan over gewenst gedrag, content en vragen die gesteld kunnen worden of eventuele bezwaren die aan bod kunnen komen en de best mogelijke antwoorden.

    Een sales playbook helpt het salesteam om effectiever te verkopen maar het ‘waarom’ kan verschillen per organisatie:

    Korte inwerktijden

    Betere conversaties door personalisatie

    Verkorten van sales cycles

    Voorspelbaarheid van de forecast verhogen

    Minder tijd besteden aan het zoeken van de juiste informatie

    Een strategisch playbook moet minimaal de volgende zaken bevatten als leidraad:

    De commerciële filosofie

    De ideale klant

    Het sales proces

    Gewenste gedrag per processtap

    De juiste content per processtap

    Uiteindelijk komen deze 5 stappen in diverse sales plays dat het sales team sneller en effectiever kan gebruiken.

    Het maken van een ‘strategisch’ sales playbook heeft gemiddeld genomen een doorlooptijd van 3 maanden waarbij we in wekelijkse sessies samen komen tot nieuwe en betere inzichten. De fase waarin we content en templates beschikbaar stellen is tactisch en operationeel en is minimaal 6 maanden en is in de regel voor onbepaalde tijd, omdat nieuwe inzichten leiden tot nieuwe content.

    Het sales playbook wordt gemaakt in samenspraak met de IT ondernemer of commercieel verantwoordelijke manager binnen de organisatie. Belangrijk om te vermelden is dat verkopers en/of consultants in de strategische fase nog niet participeren.

    Colombo

    Sales playbook blogs

    Sneller vertrouwen winnen in een digitale wereld om ondernemers en sales professionals te inspireren om te blijven groeien.