Skip links
Linkedin audio messaging

Hoe LinkedIn audio te gebruiken voor acquisitie?

LinkedIn audio, hoe werkt dat?

“Mijn beste gok is dat slechts een handvol verkopers LinkedIn gebruiken voor spraakberichten, omdat de functie relatief onbekend is”

Wist je dat voice messaging op LinkedIn al bestaat sinds de zomer van 2018, maar dat de meeste verkopers verbaast zijn als ik het erover heb – oh, hoe werkt dat dan?

Voice Messaging is een krachtige verkooptool die ervoor zorgt dat je je prospect op een emotionelere manier kunt bereiken dan email. 

Spraakberichten opnemen in je verkoopaanpak is eenvoudig en efficient. het potentieel van voice messaging maximaliseren is makkelijk, maar er zijn een paar kleine tips die het verschil kunnen maken, maar laten we beginnen met een interessante ‘hack’ door LinkedIn Audio of voice mail te gebruiken in combinatie met email.

LinkedIn Audio ‘hack’

Niet

Hi Mark,

Je spreekt met Effy Shkuri van theNextSales. Ik heb je eerder geprobeerd te bellen, maar het is me niet gelukt je te pakken te krijgen.

Zou je me kunnen terugbellen op 06…

De kans op een reply is nihil als er geen relatie is

1 – Gaat over mij 
2 – Mijn bedrijf
3 – Mijn telefoonnummer

Wel

Hi Mark,

Je artikel over ‘the last mile’ in verkoop heeft me echt verrast. 

Je hoeft me niet terug te bellen, want ik heb je hierover een email gestuurd met wat meer achtergrond informatie.

Benieuwd naar je reactie

De kans op een reply is vele malen groter.

1 – Personalisatie
2 – Nieuwsgierigheid wordt gewekt
3 – Geen overbodige informatie via de voicemail

De voordelen van LinkedIn voice messaging:

  • Een voice message is disruptief, maar niet indringend. In plaats van te vertrouwen op emoji’s, die vaak als minder gepast worden ervaren, is een voice bericht een authentieke manier van communicatie.
  • Voice Messaging is persoonlijker en specifieker. Koud bellen kan als indringend overkomen, omdat het prospects dwingt om met je te praten zonder hierop te zijn voorbereid.
  • De a-synchroniteit is een voordeel voor velen. De timing om te reageren wordt bepaald door de ontvanger. Het stelt verkopers bovendien in staat om hun karakter te laten doorklinken in een context die vaak beter past bij de verkoper dan tekst-gebaseerde communicatie. (Het is een thuiswedstrijd)

Enkele tips voor een betere ROI

Personalisatie

Personaliseer je berichten door je social selling skills te gebruiken en begin met een prikkelende vraag.

Houd het kort

Prospects luisteren niet naar een te lange voicemail van een onbekend iemand. 

Onnodig te zeggen dat onze aandachtsspanne korter is dan ooit tevoren vanwege een overvloed aan informatie.

“30 seconden is een prima lengte”

De beste timing

Plan je spraakberichten op momenten dat potentiële klanten de luxe hebben om naar je boodschap te luisteren en erover na te denken.

De beste tijden om spraakberichten in te spreken zijn ‘s ochtends of aan het einde van de werkdag – handsfree in de auto luisteren naar een voicebericht is zo laagdrempelig als het maar zijn kan.

Hoe LinkedIn audio te gebruiken?

Als je voicemails en e-mails identiek zijn, verklein je je kansen om een reactie te ontvangen.

In plaats van te zeggen: “Bel me alstublieft terug”, is feitelijk iets van je prospect vragen zonder eerst iets te geven.En dat werkt eigenlijk nooit. 

Wat wel werkt is een combinatie van tekst, voice en video. 

1 – Spraakberichten + blog

– Stuur een persoonlijk audiobericht

– Stuur een link naar relevante inhoud, bijvoorbeeld een link naar een blog.

Bel je prospect altijd na

2 – Voice messaging + video

– Verzend een persoonlijke voice message

– Refereer naar een generieke video

– Bel je prospect

3 – Voice messaging + Whitepaper

 – Verzend een persoonlijke voice message en geef aan welke paragraaf in de whitepaper relevant is en waarom 

– Voeg de whitepaper toe

 – Bel je prospect

Voice messaging is maatwerk

Voice messaging is maatwerk.

Het is echter de snelste manier van asynchrone communicatie voor de verkoper – dit is namelijk de comfortzone voor iedere verkoper die is opgegroeid met de telefoon als ultieme sales tool.

Laat je stem horen!

Het doel is niet te scoren, maar relevant te zijn.

Tot slot: Start altijd met de ander en houdt het persoonlijk, authentiek, en geef waarde.

Leave a comment

Explore
Drag