Skip links

Verkooptraining voor IT consultancy teams

Hoe omarm je een commerciële filosofie als team? En hoe doe je dat voor de hele organisatie? De Trust Mindset verkooptraining is gefocust op een methodische aanpak om vertrouwen te winnen. De deal komt later.
Ons programma

connecting the dots met video

WIN SNELLER VERTROUWEN

De verkooptraining om de relatie te winnen

De relatie en kennisdeling staat centraal bij consultants. Ze willen niet verkopen, maar willen wel betrouwbaar zijn. De Trust Mindset is een training gebaseerd op een menselijke verkoopmethode. De deal komt later.

De gemiddelde IT consultancy organisatie verkoopt als team. De verkoper is in de lead. En de consultant is vaak de garantie dat beloftes ook kunnen worden waargemaakt. Spreek je met dubbele tong of is het één verhaal? Makkelijker gezegd dan gedaan toch?

En zo zijn er meerdere situaties die een samenwerking kunnen maken of breken. Wij hebben er 20+ praktijksituaties in beeld gebracht om het concreet te maken.

Met scenario based learning kunnen we in context leren. Onze verkooptraining is hierdoor makkelijker en effectiever voor zowel de verkoper als de consultant.

Ons programma
Consultancy verkooptraining

Voor wie

Wanneer is de verkooptraining een goede match?

Je ben bent overtuigd dat het team meer kan verkopen.

Het winnen van vertrouwen centraal staat.

Menselijke waarden centraal staan, omdat de hele organisatie dit waardeert.

Let's talk

Sjors Brul, CEO Sbit

“De kracht van de Trust Mindset methode heb ik zelf mogen ervaren door hun persoonlijke benadering. Ze waren eigenlijk binnen voordat ik het doorhad op een natuurlijke manier.”

Sjors Brul, CEO Sbit

Gert-Jan van Halem, CTO Devoteam

“It helps you build a skill set to become a better consultant.”

Gert-Jan van Halem, CTO Devoteam

Rob van den Bogaard, accountmanager Copaco

“theNextSales heeft met de Trust Mindset een unieke verkooptraining om vertrouwen te winnen. Het is geen verkoop trucje, maar een authentieke manier van werken die ervoor zorgt dat je dicht bij jezelf kunt blijven.”

Rob van den Bogaard, accountmanager Copaco

DE FILOSOFIE VAN VERKOPEN

De verkooptraining voor IT

De verkooptraining moet simpel genoeg zijn voor iedereen in de organisatie. Uiteindelijk bepaalt namelijk de zwakste schakel de kracht van de ketting. Zo wordt de waarde van een gesprek o.a bepaald door je luister intentie. Luister je bijvoorbeeld om te reageren of probeer je te begrijpen? Als je goed luistert weet je wat je kunt geven en dat zorgt ervoor dat je in een versnelling komt.

Toepasbare verkooptraining voor iedereen in de organisatie.

Een stevig fundament voor commerciële groei.

Implementeren bij het onboarden van nieuwe collega's.

IN DETAIL

workshops

We starten met een workshop voor het management. Dit met als uitgangspunt om een maatwerk programma op te kunnen stellen die past bij de cultuur van de organisatie. De intensiteit en vorm bepaal je zelf. Het hangt met name af van beschikbare tijd in combinatie met de leerdoelstellingen.

Op welk niveau wil je vertrouwen winnen? En wat zijn je activiteiten per processtap.

Bepaal per processtap wat je kunt geven en wat je wilt ontvangen.

De intentie van het geven: betrokkenheid of commitment.

Intern leerprogramma.

We ontwerpen een leerroute die leeft en echt voelt voor medewerkers. Een hoge mate van herkenbaarheid is een hoge mate van betrokkenheid. We stimuleren verandering van gedrag met een aansprekende aanpak voor consultants. Dit doen we o.a door via herkenbare rollenspellen real-to-life scenario’s te delen om onze verkooptraining actueel te houden.

Praktijkgerichte verkooptraining

Optimaal resultaat met praktijkgerichte leerroutes.

Betrokkenheid

Verhoog betrokkenheid met visueel materiaal.

Challenges

Creëer challenges om de betrokkenheid te verhogen.

Gebruikersvriendelijk

Een ervaring met de focus op de gebruiker.

COMMERCIEEL MISSION STATEMENT

Download whitepaper

Het doel is bij te dragen aan een gemeenschappelijke commerciële taal voor verkopers en consultants in de organisatie. Uit ervaring weten we dat 80% van de commerciële contactmomenten een samenspel is van sales en consultants bij IT bedrijven. De meest voorkomende situaties zijn door ons in kaart gebracht om dit gericht te kunnen trainen.

Wat zijn de ingredienten van onze aanpak?

Hoe kun je ons model toepassen in de het verkoopproces of stap voor stap?

Wat maakt onze verkooptraining effectief voor IT bedrijven?

Download whitepaper

Trust Mindset verkooptraining

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Wij helpen je graag met je vragen!

Say Hello
Bel ons op +31 85 808 5290

Ik heb interesse…