Skip links

Devoteam succesverhaal

We hebben in opdracht van Devoteam 20 real-to-life scenario’s online getraind voor consultants & verkopers.

 

Altijd een
relatie winnen

We hebben in opdracht van Devoteam een online journey ontwikkeld voor 250 consultants in Nederland op basis van onze Trust Mindset methode.

Het doel was om collega’s een framework te bieden om sneller vertrouwen te winnen op basis van onze Trust Mindset methodiek in combinatie met 12 gevalideerde real-to-life scenario’s en diverse digital tips.

verkoopstrategie

Melis Schaap, Practice Director Devoteam

“Giving each other trust will speed up our business. And that is what the Trust Mindset training is all about.”

Melis Schaap, Practice Director Devoteam

Chris Ensing, Business Consultant Devoteam

“It’s about giving and receiving – trust is in the magical middle."

Chris Ensing, Business Consultant Devoteam

Jildo Sterk, Sr Manager Devoteam

“I think this is very useful for a consultant to understand the power of trust.”

Jildo Sterk, Sr Manager Devoteam

Trust Framework

“You can’t always win the deal, but you can always win the relationship”

Onze slogan was gevoelsmatig het startsein van onze samenwerking met Devoteam. Op het juiste moment op de juiste plek. Na maanden van voorbereiding zijn we begin februari live gegaan met de Trust Mindset online cursus en met succes.

Het management wilde juist nu (COVID-19) iets extra’s doen om de OneTeam filosofie nog meer body te geven met de volgende uitgangspunten in het achterhoofd. Lees meer over de Devoteam use case.

Stap 1

Het probleem

Hoe kunnen we de belevingswereld van sales en consultants dichterbij elkaar brengen?

Met scenario’s als the Big Introduction, Too much detail, Escalation time, The Snowball, The Budget, The intake en vele andere scenario’s met elkaar in context nadenken over het winnen van vertrouwen in de IT-consulting wereld.

Elk scenario altijd in de context van de praktijk situatie.

Gevalideerde scenario’s door ervaren consultants.

Uitgewerkt in rollenspellen.

Stap 2

Communicatie

We zijn gestart met een korte video van HR management om het belang van het Trust Mindset programma toe te lichten in relatie tot de OneTeam filosofie van Devoteam.

Video questionnaire
vanuit team HR

2 interne webinars gehost door de CEO

Wekelijkse video e-mail
met updates

Stap 3

Influencers

Om de real-to-life scenario die we hebben ontwikkeld te valideren zijn we in gesprek gegaan met meerdere consultants.

In 30 minuten hebben we het Trust framework gepresenteerd en de Devoteam specifieke zaken mogen uitvragen.

Vanuit iedere business unit een influencer gesproken

6 video’s ontvangen die zijn gebruikt voor interne promotie

60% engagement op de video e-mail van deze influencers

Stap 4

Engagement

Om te zorgen voor een hoge participatie is veel tijd en energie gestopt in een persoonlijke engagement route.

Met de video questionnaire van VideoAsk hebben we kunnen bijdragen aan een persoonlijke en laagdrempelige aanpak.

Kwalitatieve feedback om scenario's sterker te maken

Tientallen 1-op-1 berichten via audio en video

Een innovatieve ervaring met de focus op de gebruiker