We hebben in opdracht van Devoteam een online journey ontwikkeld voor 250 consultants in Nederland op basis van onze Trust Mindset methode. Het doel was om collega’s een framework te bieden om sneller vertrouwen te winnen op basis van onze Trust Mindset methodiek in combinatie met 12 gevalideerde real-to-life scenario’s en diverse digital tips. “You can’t always win the deal, but you can always win the relationship” Onze slogan was gevoelsmatig het startsein van onze samenwerking met Devoteam. Op het juiste moment op de juiste plek. Na maanden van voorbereiding zijn we begin februari live gegaan met de Trust Mindset online cursus en met succes. Het management wilde juist nu (COVID-19) iets extra’s doen om de OneTeam filosofie nog meer body te geven met de volgende uitgangspunten in het achterhoofd. Lees meer over de Devoteam use case. “Giving each other trust will speed up our business. And that is what the Trust Mindset training is all about.” “It’s about giving and receiving – trust is in the magical middle.” “I think this is very useful for a consultant to understand the power of trust.” Hoe kunnen we de belevingswereld van sales en consultants dichterbij elkaar brengen? Met scenario’s als the Big Introduction, Too much detail, Escalation time, The Snowball, The Budget, The intake en vele andere scenario’s met elkaar in context nadenken over het winnen van vertrouwen in de IT-consulting wereld. We zijn gestart met een korte video van HR management om het belang van het Trust Mindset programma toe te lichten in relatie tot de OneTeam filosofie van Devoteam. Devoteam succesverhaal
We hebben in opdracht van Devoteam 20 real-to-life scenario’s online getraind voor consultants & verkopers.
WIN SNELLER VERTROUWEN
Altijd een relatie winnen
OneTeam filosofie
Trust Framework
Hoe de Devoteam cultuur te bewaken?
Hoe sales en consultants dichterbij elkaar in belevingswereld?
Een simpel framework bieden voor het winnen van vertrouwen.
Melis Schaap, Practice Director Devoteam
Chris Ensing, Business Consultant Devoteam
Jildo Sterk, Sr Manager Devoteam
STAP 1
Het probleem
Elk scenario altijd in de context van de praktijk situatie.
Gevalideerde scenario’s door ervaren consultants.
Uitgewerkt in rollenspellen.
STAP 2
Communicatie
Video e-mail boodschap vanuit team HR.
Video questionnaire met een aantal simpele vragen.
Betrokkenheid unit managers met een video boodschap.
2 interne webinars gehost door de CEO.
Wekelijkse video e-mail met updates.
STAP 3
Influencers
Om de real-to-life scenario die we hebben ontwikkeld te valideren zijn we in gesprek gegaan met meerdere consultants. In 30 minuten hebben we het Trust framework gepresenteerd en de Devoteam specifieke zaken mogen uitvragen.
Vanuit iedere business unit een influencer gesproken.
6 video’s ontvangen die zijn gebruikt voor interne promotie.
60% engagement op de video e-mail van deze influencers.
Engagement.
Om te zorgen voor een hoge participatie is veel tijd en energie gestopt in een persoonlijke engagement route. Met de video questionnaire van VideoAsk hebben we kunnen bijdragen aan een persoonlijke en laagdrempelige aanpak.
Kwalitatieve feedback om scenario's nog sterker te maken.
Tientallen 1-op-1 berichten via audio en video.
Een innovatieve ervaring met de focus op de gebruiker.
En een paar goede bloopers ????
STAP 5
Het programma
Tijdens de maandelijkse online Breakfast sessie van Devoteam is in 4 minuten het programma uitgelegd (zie trailer).
De Trust Mindset.
12 real-to-life scenario’s.
Digitale communicatie tips.
EN…
Het resultaat
Een twee-wekelijkse video waarbij een aantal video trailers zijn getoond van consultants.
70% van de deelnemers heeft geparticipeerd in de journey.
80% van de beoordelingen zijn gemiddeld een 8+.
61 ideeën zijn aangedragen door deelnemers om sneller vertrouwen te winnen.
Let’s talk
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Wij helpen je graag met je vragen!
Mail ons
[email protected]
Say Hello
Bel ons op +31 85 808 5290
Stuur ons een bericht








