Devoteam succesverhaal
We hebben in opdracht van Devoteam 20 real-to-life scenario’s online getraind voor consultants & verkopers.
Altijd een
relatie winnen
We hebben in opdracht van Devoteam een online journey ontwikkeld voor 250 consultants in Nederland op basis van onze Trust Mindset methode.
Het doel was om collega’s een framework te bieden om sneller vertrouwen te winnen op basis van onze Trust Mindset methodiek in combinatie met 12 gevalideerde real-to-life scenario’s en diverse digital tips.

Melis Schaap, Practice Director Devoteam
“Giving each other trust will speed up our business. And that is what the Trust Mindset training is all about.”

Chris Ensing, Business Consultant Devoteam
“It’s about giving and receiving – trust is in the magical middle."

Jildo Sterk, Sr Manager Devoteam
“I think this is very useful for a consultant to understand the power of trust.”

Trust Framework
“You can’t always win the deal, but you can always win the relationship”
Onze slogan was gevoelsmatig het startsein van onze samenwerking met Devoteam. Op het juiste moment op de juiste plek. Na maanden van voorbereiding zijn we begin februari live gegaan met de Trust Mindset online cursus en met succes.
Het management wilde juist nu (COVID-19) iets extra’s doen om de OneTeam filosofie nog meer body te geven met de volgende uitgangspunten in het achterhoofd. Lees meer over de Devoteam use case.
Stap 1
Het probleem
Hoe kunnen we de belevingswereld van sales en consultants dichterbij elkaar brengen?
Met scenario’s als the Big Introduction, Too much detail, Escalation time, The Snowball, The Budget, The intake en vele andere scenario’s met elkaar in context nadenken over het winnen van vertrouwen in de IT-consulting wereld.
Elk scenario altijd in de context van de praktijk situatie.
Gevalideerde scenario’s door ervaren consultants.
Uitgewerkt in rollenspellen.
Stap 2
Communicatie
We zijn gestart met een korte video van HR management om het belang van het Trust Mindset programma toe te lichten in relatie tot de OneTeam filosofie van Devoteam.
Video questionnaire
vanuit team HR
2 interne webinars gehost door de CEO
Wekelijkse video e-mail
met updates
Stap 3
Influencers
Om de real-to-life scenario die we hebben ontwikkeld te valideren zijn we in gesprek gegaan met meerdere consultants.
In 30 minuten hebben we het Trust framework gepresenteerd en de Devoteam specifieke zaken mogen uitvragen.
Vanuit iedere business unit een influencer gesproken
6 video’s ontvangen die zijn gebruikt voor interne promotie
60% engagement op de video e-mail van deze influencers

Stap 4
Engagement
Om te zorgen voor een hoge participatie is veel tijd en energie gestopt in een persoonlijke engagement route.
Met de video questionnaire van VideoAsk hebben we kunnen bijdragen aan een persoonlijke en laagdrempelige aanpak.