Skip links

Social selling training
' De relatie winnen'

Onze social selling training is ontworpen om verkopers te helpen om op een methodische manier relaties te winnen met een focus op LinkedIn. De deal komt later. Always give first!

 

Social selling
is gunnen

Social selling is een manier van denken en werken dat verder gaat dan het gebruik van LinkedIn voor de verkoper. Onze social selling training is gebaseerd op onze formule 'always give first'. Een aanpak die werkt voor iedere stap van het verkoopproces om vertrouwen te winnen. Een social seller kan empathisch luisteren en is in staat om sneller de connectie te maken door een methodische manier van werken.

Bouw sneller vertrouwen op

Krijg inzicht in de beste prospecting methodieken

Het gebruik van social selling in alle verkoop stadia

Sociaal luisteren

Luisteren is een belangrijke skill om vertrouwen te winnen, maar hoe kun je je luistervaardigheid demonstreren als je geen vragen kunt stellen?

Als verkoper ben je namelijk gelimiteerd in de prospect fase om inzicht te verkrijgen op basis van de dialoog. De telefoon is mogelijk een manier om deze uitdaging het hoofd te bieden, maar kent als leadgeneratie middel andere beperkingen. Met onze social selling training helpen we je sneller het haakje te vinden. LinkedIn, Twitter, maar ook Google geven je de opties om online te luisteren en je boodschap op basis hiervan te personaliseren.

Hoe win je vertrouwen?

Op welke manier kun je je berichten personaliseren op een snelle en efficiënte manier? En wat kun je geven aan prospects om vertrouwen te winnen?

We leren je via onze social selling training een manier van werken die je helpt om binnen 3 minuten ieder persoonlijk bericht relevantie te geven. De connectie maken met C-level executives is veel effectiever als je het juiste bruggetje kunt maken.

De wet van reciprociteit

Welke wetten van beÏnvloeding spelen een rol om sociaal selling effectief te kunnen toepassen?

Reciprociteit is de wet van geven en ontvangen en dit is de motor van onze social selling filosofie. Zorg ervoor dat je altijd als eerste wat geeft dat waarde heeft voor jouw prospect. Bij social selling staat de persoon centraal en niet zozeer de ‘buyer’. We leren je wat het verschil is tussen waarde geven en waarde weggeven. Een kleine verschil in actie, maar een groot verschil in resultaat.

We nemen binnen
één dag contact op




    Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

    Meest gestelde vragen

    Doel: Doel: Sneller vertrouwen winnen bij 40% van de doelgroep

    Tijdsbesteding: 10 uur voor de deelnemer

    Duur: 6 weken doorlooptijd

    Kosten: €4.250,- individueel  

    Agenda

    Week 1: Video questionnaire als input voor de training ( 1 uur)

    Week 2: Online basis training ter voorbereiding* ( 2 uur)

    Week 3: Online Workshop ( 4 uur)

    Week 4: Online coaching (2 uur)

    Week 5: Online coaching (2 uur)

    Week 6: Online coaching  (2 uur)

    *Ongelimiteerde toegang tot de social selling knowledgebase 

    Social selling programma (Team)

    Doel: Sneller vertrouwen winnen bij 40% van de doelgroep

    Tijdsbesteding: 10-15 uur

    Duur: 12 weken

    Deelnemers: Minimaal 3 deelnemers

    Kosten: €3.250,-

    Week 1: Interactieve Online Cursus Social Selling

    • Basisprincipes van social selling
    • "Give en Receive"-framework
    • 4 social selling voorbeelden

    Week 2: Workshop Relatieopbouw en Doelstellingen

    • Doelstellingen & KPI’s bepalen
    • Give en Receive framework 
    • Praktische scenario’s trainen

    Week 3: LinkedIn Mastery

    • Effectief gebruik van LinkedIn + LinkedIn Navigator
    • Effectieve messaging ‘do’s en dont’s’
    • Praktische scenario’s trainen

    Week 4-10: Wekelijkse Social Selling Coaching

    • Groepscoaching op basis van doelstellingen
    • Toepassen van technieken en strategieën
    • Demonstratie best-practices

    Week 11: Geavanceerde Social Selling Technieken

    • Training in geavanceerde strategieën
    • Gebruik van video messaging via LinkedIn
    • Gebruik van analytics tools

    Week 12: Finale Training en Evaluatie

    • Basisprincipes en geavanceerde tactieken
    • Evaluatie en beoordeling

    Het opbouwen van relaties met de focus op de top prospecting lijst krijgt de meeste aandacht in onze training.

    Tegelijkertijd zullen we de principes van social selling in een veel breder en uniek perspectief plaatsen waardoor verkopers veel beter in staat zijn om in elke stap van het proces de relatie te winnen. Dit met als doel om zichzelf fouten te kunnen permitteren op weg naar een waardevolle deal.

    Social selling is voor iedere customer-facing professional waardevol om vertrouwen te winnen en relaties te onderhouden. Voor verkopers geldt echter dat social selling in elke stap van het verkoopproces kan worden toegepast. Het is een mindset van verkopen die gebruikt kan worden van lead tot deal.

    Social selling en LinkedIn gaan hand in hand in B2B, maar zonder een goede fundering is social media training niet waardevol. De meeste social selling best-practices laten we zien in de context van LinkedIn, omdat dit platform de meeste mogelijkheden en inzichten biedt om je als social seller te gedragen. Tevens is er een verdieping op basis van LinkedIn Navigator. Dit krijgt de meeste aandacht in week 3 van het programma.

    LinkedIn Navigator is niet noodzakelijk, maar biedt wel meer opties om het maximale te halen uit de social selling training. Betere filter opties maken het selectie proces makkelijker om te prospecten, maar het zijn met name de additionele inzichten die je kunt verkrijgen met Navigator die het verschil kunnen maken in de selectie van je ICP en het opstarten van de conversatie.

    “Een dikke 9+ voor het social selling programma van theNextSales”, 

    Marijn de Vos, EMEA sales director - SUSE

    "De Top of Mind aanpak heeft letterlijk binnen 1 maand bijgedragen aan een deal",

    Marina Vasilev, Sales manager - TwentyNice.

    We hebben in tientallen bedrijven getraind met als doel om onze social selling aanpak te integreren in de dagelijkse werkzaamheden van sales professionals. Een aantal voorbeelden zijn o.a IBM, SUSE, Plat4mation, Sbit, Teqplay, RealConnections en vele internationale bedrijven.

    Research zegt dat het dé uitdaging is voor verkopers. Maar wat als het echte probleem is dat de meeste prospects nog niet eens denken aan kopen? Denk hier eens over na: in de sales piramide zijn maar 3% van de prospects nu klaar om de knoop door te hakken, en 7% staat open voor suggesties. Als je alleen op die 10% mikt, laat je een heleboel kansen liggen.

    Welkom in de wereld van social selling. Het idee? Je begint die connectie al te maken voordat kopen ook maar een sprankje in de gedachten van je prospect is. De oude sales pitch? Die gaat 'm niet worden hier.

    Dus, hoe doe je dat? Dat is precies waar onze social selling training over gaat. We zoomen in op drie hoofdpunten:

    Top of Mind: We laten je zien hoe je de go-to persoon wordt als het koopmoment daar is.

    Sociaal Luisteren: Je leert hoe je die perfecte haak vindt om een gesprek te beginnen dat kan leiden tot een sale.

    Ga voor de relatie: In plaats van alleen maar te jagen op leads, leren we je hoe je relaties bouwt die op de lange termijn waarde bieden voor je pipeline.

    Of je nu een ervaren verkoper bent of nieuw in de wereld van social selling, onze training biedt de vaardigheden en inzichten die je nodig hebt om te slagen. Je leert niet alleen hoe je effectief kunt zijn in de prospectfase, maar ook hoe je deze vaardigheden kunt toepassen in elke stap van het verkoopproces.

    Social selling training in het proces

    Social selling gaat verder dan het winnen van relaties in de prospecting fase. Het is een mindset die in elke fase kan worden toegepast. We hebben tientallen scenario's uitgewerkt in de vorm van rollenspellen die hieronder zijn te zien.

    Deze best-practices geven je direct inzicht hoe het principe van Geven en Ontvangen te gebruiken, zodat je in het gunnen kunt komen. Het winnen van vertrouwen is namelijk de fundering om te komen tot een hogere conversie.

    Explore
    Drag