Social selling training
Onze social selling training is gebaseerd op best-practices voor elke stap van de marketing- en sales funnel, maar met speciale aandacht voor LinkedIn.
Social selling
is gunnen
Social selling is een manier van denken en werken dat verder gaat dan het gebruik van social media. Onze social selling training is gebaseerd op een formule die werkt voor iedere stap van het verkoopproces om vertrouwen te winnen. Een social seller kan empathisch luisteren en is in staat om sneller de connectie te maken door een methodische manier van werken.
Bouw sneller vertrouwen op
Krijg inzicht in de beste prospecting methodieken
Het gebruik van social selling in alle verkoop stadia

Sociaal luisteren
Luisteren is een belangrijke skill om vertrouwen te winnen, maar hoe kun je je luistervaardigheid demonstreren als je geen vragen kunt stellen?
Als verkoper ben je namelijk gelimiteerd in de prospect fase om inzicht te verkrijgen op basis van de dialoog. De telefoon is mogelijk een manier om deze uitdaging het hoofd te bieden, maar kent als leadgeneratie middel andere beperkingen.
Met onze social selling training helpen we je sneller het haakje te vinden. LinkedIn, Twitter, maar ook Google geven je de opties om online te luisteren en je boodschap op basis hiervan te personaliseren.
Hoe win je vertrouwen?
Op welke manier kun je je berichten personaliseren op een snelle en efficiënte manier? En wat kun je geven aan prospects om vertrouwen te winnen?
We leren je via onze social selling training een manier van werken die je helpt om binnen 3 minuten ieder persoonlijk bericht relevantie te geven. De connectie maken met C-level executives is veel effectiever als je het juiste bruggetje kunt maken.


De wet van reciprociteit
Welke wetten van beÏnvloeding spelen een rol om sociaal verkopen effectief te kunnen toepassen?
Reciprociteit is de wet van geven en ontvangen en dit is de motor van onze social selling filosofie. Zorg ervoor dat je altijd als eerste wat geeft dat waarde heeft voor jouw prospect.
Bij social selling staat de persoon centraal en niet zozeer de ‘buyer’. We leren je wat het verschil is tussen waarde geven en waarde weggeven. Een kleine verschil in actie, maar een groot verschil in resultaat.
Toepassen in het verkoopproces
Oefening baart kunst. En de snelste manier om te leren is scenario gebaseerd leren waarin de context direct duidelijk is.
Zo hebben we de afgelopen jaren de best-practices uitgewerkt en in beeld gebracht via rollenspellen. We leren je o.a sociaal te verkopen in elk stadium van het verkoopproces met speciale aandacht voor prospecting en presentatie.

We nemen binnen
één dag contact op
Meest gestelde vragen
Social selling is voor iedere customer-facing professional waardevol om vertrouwen te winnen en relaties te onderhouden. Voor verkopers geldt echter dat social selling in elke stap van het verkoopproces kan worden toegepast. Het is een mindset van verkopen die gebruikt kan worden van lead tot deal.
De standaard agenda voor social selling is als volgt opgebouwd voor teams:
Week 1: Online social selling course om basis principes eigen te maken
Week 2: Een klassikale training met de focus op 20+ best-practices.
Week 3: Social selling workshop om te bepalen welk onderdeel van het verkoopproces centraal moet staan (van lead tot deal)
Week 4-6: Trainingsprogramma van 3 weken waarbij er gewerkt wordt met prospects van de opdrachtgever in relatie tot de afgesproken doelstellingen.
Voor een individueel programma wordt er een maatwerk route opgesteld met meer aandacht voor coaching.
Leadgeneratie krijgt de meeste aandacht in onze training. Tegelijkertijd zullen we de principes van social selling in een veel breder en uniek perspectief plaatsen waardoor verkopers veel beter in staat zijn om in elke stap van het proces de relatie te winnen. Dit met als doel om zichzelf fouten te kunnen permitteren op weg naar een mooie deal.
Social selling en LinkedIn gaan hand in hand in B2B, maar zonder een goede fundering is social media training niet waardevol. De meeste social selling best-practices laten we zien in de context van LinkedIn, omdat dit platform de meeste mogelijkheden en inzichten biedt om je als social seller te gedragen.
LinkedIn Navigator is niet noodzakelijk, maar biedt wel meer opties om het maximale te halen uit de social selling training. Betere filter opties maken het selectie proces makkelijker om te prospecten, maar het zijn met name de additionele inzichten die je kunt verkrijgen met Navigator die het verschil kunnen maken in de selectie van je ICP en het opstarten van de conversatie.
We hebben in tientallen bedrijven getraind met als doel om onze social selling aanpak te integreren in de dagelijkse werkzaamheden van sales professionals. Een aantal voorbeelden zijn o.a IBM, SUSE, Plat4mation, Sbit, Teqplay, RealConnections en vele internationale bedrijven. Graag brengen we je in contact met een van onze klanten als je beter wilt begrijpen wat de social selling training voor hen heeft betekend.