Skip links

Referral training

Onze referral training is gebaseerd op best-practices om verkopers te helpen om het aantal referrals te maximaliseren door een andere vraagtechniek te gebruiken.

 

Referral selling
is een skill

We leren je in deze B2B sales training aan wie te vragen, wanneer te vragen en vooral hoe te vragen om meer warme introducties te kunnen ontvangen – voor meer referral tips. Onze referral selling training is gebaseerd op een formule die werkt voor een interne referral om sneller aan tafel te komen bij de ‘champion’ of beslisser of een warme introductie via bestaande relaties om in gesprek te kunnen komen met nieuwe prospects.

Een methodische aanpak

Ga van gunnen naar referrals

Referral vraagtechnieken

Hoe vraag je om een referral?

Referral mindset

Referral selling is een methodische aanpak om continue leads te genereren door bestaande relaties te vragen om hulp.

De mindset die nodig is om dit effectief te doen is gebaseerd op een gevoel van gelijkwaardigheid.

De referral formule

De referral formule is gebaseerd op het feit dat je pas moet vragen om een referral als de potentiële referrer in een zogenaamd ‘elevation’ momentum zit.

Zo blijkt uit onderzoek dat de kans dat iemand wat voor je wilt doen 31% hoger is als de persoon positief is gestemd.

De kracht van een referral

De referral vraagtechniek

Op het moment dat je de referral vraag stelt is het van belang dat de persoon met name de waarde inziet van je oplossing voor die andere relatie.

We leren je hoe je dit het beste kunt verwoorden en laten je zelf ervaren waarom dit werkt.

We nemen binnen
één dag contact op




    Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

    Meest gestelde vragen

    Referral selling is voor iedere customer-facing professional waardevol om vertrouwen te winnen en die ultieme vraag te stellen. Voor verkopers geldt echter dat het hen direct helpt in het realiseren van hun doelstelling om goede leads te ontvangen. Het belangrijkste is echter te beseffen dat een goed referral programma start in samenwerking met marketing omdat het niet alleen gaat om die ultieme lead, want er is veel meer te halen bij een ambassadeur. Denk aan quotes, referentieverhalen en video interviews voor het maken van waardevolle content.

    Leadgeneratie is tijdrovend. En het mooie van een referral is dat je ‘instantly’ vertrouwen wint, omdat vertrouwen wordt doorgegeven. Het unieke van deze training is dat we verkopers in een paar uur laten ervaren dat het werkt door in een workshop vorm dit toe te passen in diverse situaties.

    LinkedIn Navigator is enorm waardevol als het gaat om referrals. Dit heeft vooral te maken met het feit dat je sneller tot een selectie kunt komen om je referral aanpak te starten. Een aantal voorbeeld scenario's zijn hier beschikbaar.

    Referral marketing of selling is een methodische aanpak die vergelijkbaar is met een traditionele manier van leadgeneratie. In de voorbereidende fase probeer je je referrers inzichtelijk te krijgen en het potentieel te matchen met je target accounts. Op basis hiervan bepaal je je referral potentieel. Vervolgens bepaal je je Go/No go. 

    De volgende stap is dat je deze referees benadert en voorlegt welke mensen je graag zou willen connecten met hun goedkeuring. Je referee zal aangeven wat mogelijk is en op basis daarvan kan je outreach starten.

    De laatste stap is een slimme manier van outreach met als doel in eerste instantie te intrigeren. Dit doe je door alleen de naam van je referee te gebruiken in een LinkedIn bericht om vervolgens een video messaging bericht te sturen om de achtergrond informatie te delen.

    De laatste stap is nabellen om de afspraak te maken.

    Traditioneel is referral marketing moeilijk schaalbaar, omdat je niet beschikt over oneindig veel relaties. Aan de andere is het schalen makkelijker geworden door tools als LinkedIn Navigator, omdat de ambachtelijkheid is afgenomen. Het grootste misverstand is dat je slechts een keer om een introductie kunt vragen en dit is blinde vlek. Zolang jij waarde blijft leveren, kun je oneindig blijven vragen. Maak het echter zo makkelijk mogelijk voor je contactpersoon om je te helpen.

    Explore
    Drag