Skip links

Always give first

Eerst de klant helpen winnen is onze 'winning' Mindset. Het is de fundering voor al onze playbooks, scenario's en trainingen voor de IT dienstverlener, MSP's en scale-ups.

We helpen met het ontwerpen, implementeren van commerciële playbooks voor IT dienstverleners en MSP's in Nederland.

— Met wie we samenwerken sinds 2019:
Deltablue logo
Teqplay
Copaco logo
Easi logo
Sparkly logo

Meest gestelde vragen

Een playbook legt vast wat de meeste effectieve manier is om te winnen rekening houdend met de normen en waarde van de organisatie.  Het commerciële proces wordt vastgelegd in relatie tot het gewenste gedrag om te komen tot beste performance. 

Voor de typische scale-up geldt dat het schalen van de sales organisatie een directe en positieve invloed heeft op de bottomline: winst. Een sales playbook is dan ook de meest voor de hand liggende optie. Voor de IT dienstverlener gelden andere spelregels, omdat de winstgevendheid bepaalt wordt door het optimum: hoeveel kan ik verkopen versus hoeveel kan ik leveren. Hiervoor is een andere type playbook nodig in de vorm van een commercieel playbook waarin we beschrijven wat de communicerende vaten zijn om te komen tot de hoogste effectiviteit.

We hebben playbooks gemaakt en geïmplementeerd voor klanten met slechts 2 verkopers, maar vanwege de dealsize is dit een realistische business case gebleken. In de regel is het een combinatie van aantal verkopers, deal complexiteit en mate van transformatie.

Het maken van een playbook heeft een gemiddelde doorlooptijd van 3 maanden en start vanaf EUR 7.500 voor een basic playbook tot EUR 25.000 voor een maatwerk playbook. 

Ons advies is te werken met halfjaarlijkse iteraties waarbij de feedback van het commerciële team wordt verwerkt in iedere iteratie. Daarnaast veranderen de best practices en het portfolio van onze klanten continue waardoor onderhoud een must is. De kosten hiervoor zijn maximaal EUR 10.000 op jaarbasis. 

De garantie op succes hangt af van de mate waarin de organisatie investeert in de adoptie van het playbook en de plays die worden uitgediept. We bieden garantie op succes bij een aantal specifieke voorwaarden waarvan de belangrijkste is om een sales academy te starten.

Een sales playbook beschrijft het complete proces en het gewenste gedrag per fase. De sales plays zijn een verdieping op een aantal specifieke fases met een unieke deliverable.

Boschen IT Investments

Boschen IT Investments

Devoteam

Devoteam

Vijfhart

Vijfhart

Forza Consulting

Forza Consulting

SUSE

SUSE

Sbit

Sbit

Teqplay

Teqplay

Online Department

Online Department

Explore
Drag