IT Sales Recruitment
Kies voor een unieke IT sales recruitment aanpak met de focus op kwaliteit en snelheid.
Binnen 1 week, 3 gekwalificeerde kandidaten.
Verhoog je kans op succes
IT sales recruitment is uitdagender dan ooit te voren. Verkopen in een digitale wereld is complexer, de inwerktijd is langer en de kans op uitval is hoger. We helpen ICT en SaaS bedrijven met sales recruitment door werving, selectie en training te combineren. Dit verhoogt de kans op succes voor de verkoper en de organisatie.
Kwalificeer sneller
Wil je eerst het CV zien of eerst de persoon? Waarschijnlijk allebei. Het kan met onze video assessment.
Neem één keer de belangrijkste vragen op en laat de kandidaat asynchroon antwoorden via video. Voorkom hiermee een overbodige afspraak. Kandidaten willen sneller.
Persoonlijke aanpak
Verbeter employer branding”…als hun zo omgaan met kandidaten, wil ik daar niet werken.” – anonieme verkoper.
Bijna 50% wijzen een jobaanbieding af omdat de wervingservaring slecht was. Wij zorgen voor een gepersonaliseerde aanpak voor elke kandidaat. Ook als hij wordt afgewezen.
Binnen 1 week,
3 kandidaten
Ons tarief bedraagt 25% van het bruto jaarsalaris, maar we trainen jouw nieuwe verkoper voor periode van 3 maanden om ook de kans op succes te verhogen.
Wat we hiervoor terugvragen is exclusiviteit voor de periode van slechts 3 weken.
We nemen binnen
één dag contact op
Meest gestelde vragen
Alhoewel we heel wat verschillende sales rollen hebben ingevuld, ligt onze specialiteit in het plaatsen van Sales development representatives (SDR's), Business development representatives (BDR's) en account managers waarbij acquisitie een belangrijk onderdeel uitmaakt van hun takenpakket.
Exclusiviteit bij werving en selectie wordt door vele opdrachtgevers vaak gezien als een risico. Dit is onterecht. Door de periode vast te leggen waarvoor op exclusieve basis wordt geworven is er een escape die het 'doemscenario' afdekt, maar aan de andere kant de commitment naar het sales recruitment bureau. Het loont dan ook de moeite om bijvoorbeeld kosteloos een advertentie campagnes op te zetten of mee te helpen aan employer branding als er van beide kanten een hoog commitment op voorhand wordt afgegeven.
We hebben zelf een achtergrond in de IT sales en we geloven dat we hierdoor beter in staat zijn om de perfecte match te organiseren. We zien IT sales recruitment dan ook als een vak apart. Hierbij onderscheden we een tweetal organisaties:
- De IT dienstverlener waarbij de focus ligt op het winnen van vertrouwen
- De SaaS organisatie waarbij op een meer voorspelbare manier wordt verkocht via een strak salesproces en playbook
Het geeft ons die 'edge' die nodig is om 10-20% beter te matchen, omdat we sneller begrijpen waarom een kandidaat wel/niet zou passen.
We zijn niet het typische sales recruitment bureau die zoveel mogelijk transacties wil scoren, no matter what. De relatie met onze klanten staat centraal.
Daarnaast zullen we altijd de requirements challengen van onze opdrachtgevers en inzicht bieden in trends en komen met nieuwe ideeën om commerciële groei beter mogelijk te maken.
Zo hebben we een aantal sales training programma's ontwikkeld die volledig online beschikbaar zijn. Deze trainingen zijn kosteloos beschikbaar voor de kandidaten die wij bemiddelen en indien nodig kunnen we ook een maatwerk onboarding traject inrichten voor kandidaten die bijvoorbeeld een opfriscursus social selling of prospecting goed kunnen gebruiken.
Allereerst geloven we in een hyper-persoonlijke aanpak bij het werven en selecteren van kandidaat sales professionals. Onze ambitie is om met de top 10% van onze markt een relatie op te bouwen om zodoende sneller te kunnen matchen. We willen dan ook bekend staan als een autoriteit op het gebied van sales en innovatie om zodoende aantrekkelijk te zijn voor verkopers om met ons in gesprek te komen. De kwaliteit van onze werving is dan ook een combinatie van een sterk netwerk waaraan we continue 'geven' om relaties te versterken, maar ook een aanpak waarbij sales professionals begrijpen dat wij hen begrijpen
We vragen een vaste recruitment fee van 25% en bieden een meerwaarde door deze verkoper ook een veel grotere kans op succes te geven door hem of haar te onboarden aan de hand van ons sales playbook voor de IT-dienstverlener.
Recruiten van sales professionals is in de afgelopen jaren langzamerhand veranderd. Dit heeft vooral te maken met de enorme vraag naar verkopers, maar ook de behoefte om echt gezien te worden. Ervan uitgaande dat 1 op de 3 verkopers vertrekt op jaarbasis of ontevreden is, is het raadzaam om recruitment niet als een ad-hoc activiteit op te pakken. Onze tip is dan ook om recruitment als een continue proces in te richten net zoals dit met acquisitie het geval is. Iedere IT ondernemer en/of sales manager zal het erover eens zijn dat het te laat is om de pipeline te vullen als projecten aflopen. De doorlooptijd om een nieuwe verkoper te vinden is in die zin enigszins vergelijkbaar met een gemiddeld van 6 maanden.