Skip links
Sales enablement content

Sales enablement content

Sales enablement content

Sales enablement content is zoveel meer dan verkopers helpen met een betere conversatie.

Het doel is iedere customer facing professional te ondersteunen in de gesprekken die op dagelijkse basis worden gevoerd.

Daarnaast is sales enablement de duurzame oplossing voor content die nog niet rendeert, omdat de Coverage van de organisatie om prospects te bereiken nog te laag is. Denk hierbij aan een beperkt aantal LinkedIn Company followers of het gebrek aan een nieuwsbrief.

Leadgeneratie

Het ultieme doel van content is het genereren van kwalitatieve leads voor de sales organisatie.

Inbound marketing strategieën zijn vaak een reactie op tegenvallende resultaten van het salesteam of dure campagnes.

Advertisement is the tax you pay for being unremarkable, Robert Stephens – Geek Squad

Met veel enthousiasme wordt dan ook gestart om de boel 180 graden te draaien met inbound marketing, maar na 6 maanden gaat de peilstok erin en is het geduld ver te zoeken.

“Geen leads via onze website, dus ik stop met content maken”

Oke, ik snap het.

Want…

Je hebt 10 blogs geschreven en 1 whitepaper.

En er landen 500 bezoekers op je blogs.

Vervolgens worden deze bezoekers verleid met een download.

Met een conversie van 2% van blog naar download kom je dus uit op 10 downloads…

…waarvan de helft niet relevant is

Je houdt dus 5 leads over

De kosten per lead zijn?

Auw!

Verhoog de ROI van content investeringen

Ik ben ervan overtuigd dat goede content de basis is voor duurzame groei voor iedere organisatie.

De kunst is denk ik om er iets anders na te kijken om de waarde te verhogen.

Hieronder de opties om bestaande marketing content te upgraden en de ROI te verbeteren.

1 – Sales enablement content

Verander marketing content in sales enablement content door inzichtelijk te maken welke content waardevol is in welke stadium van de sales cycle. Bekijk vervolgens ook wie van de customer facing professionals geholpen zijn om deze content te delen, verrijk de content en train professionals om content in context te gebruiken.

– Vraag het sales team naar de FAQ’s van prospects en voeg deze toe onderaan het blog.

– Laat verkopers korte video trailers maken voor blogs.

– Zorg ervoor dat deze content beschikbaar is vanuit het CRM systeem of andere applicaties waarmee dagelijks wordt gewerkt.

2 – Content repurposing

“Iedereen weet dat de Sinterklaas surprise niet meer kost dan EUR 10,-, en toch is iedereen ieder jaar weer verrast”

– Post het blog 4x per jaar, maar gebruik iedere keer een andere foto.

– Pak de meest pakkende tekst in het blog en post dit op LinkedIn.

– Maak een video samenvatting van je blog.

– Combineer meerdere blogs tot een whitepaper.

– Maak een infographic van je blog.

3 – Lange termijn denken

“Vouw een krant 40x op en je bent op de maan”.

-Een goed blog gaat 3 jaar mee.

-Een aangepast blog nog 2 jaar extra.

-Ieder blog draagt bij aan de waarde van alle nieuwe content.

Ontvang de laatste digitale sales tips

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

man on rocket 3d