Digitale sales training
Een digitale sales training betekent voor veel bedrijven een nieuwe manier van verkopen. Alhoewel veel sales activiteiten reeds online plaatsvinden is de noodzaak voor verkopers om zichzelf te onderscheiden toegenomen. De verwachting van kopers is dat verkopers in staat zijn om op een persoonlijkere, maar ook snellere manier in staat zijn om hun waarde te laten zien.
Hierbij zijn met name a-synchrone tactieken onderbelicht gebleven als onderdeel van een digital selling aanpak.
In het najaar van 2021 kiest IBM ervoor om hun partners te trainen en worden wij gevraagd om dit te faciliteren met een van onze online sales trainingen.
Slechts 3 regels, maar wel 3 maanden tussen iedere regel.
Het is eind augustus en op 28 en 29 september ‘moeten’ de trainingen plaatsvinden.
Nog een aantal weken te gaan…
“Effy, sorry. IBM annuleert alle wereldwijde evenementen. De workshops op locatie kunnen helaas niet doorgaan”.
Een paar dagen later…
Jeanine, kunnen we de workshops digitaal doen wat jou betreft?
Laat me even wat zaken uitzoeken…
“Ja, we gaan het doen”
Gaaf!
Wat ik niet zei, maar wel dacht was:
”Jeanine Verhaar, hoe in hemelsnaam ga jij met nog 3 weken te gaan 2 workshops vol krijgen aan het einde van het kwartaal met 15-20 marketeers en verkopers?”
Toen ze het voor elkaar had moest ik denken aan de volgende uitspraak van een topsurfer:
“I am a paddler because that’s what I do most of the time. People only see the surfing”
Respect
1 dag voor de social selling training…
“Gaat dit eigenlijk wel werken?”
We zijn een maand verder. Ik denk het wel. Kijk even mee.
Dank voor jullie energie en enthousiasme.