Skip links

Transformeer marketing content voor de verkoper

Wat doe je als content niet rendeert op een organische manier? In dit blog een aantal ideëen om content te laten renderen die reeds aanwezig is in de organisatie? Hieronder onze suggesties voor transformatie.

1 – Sales enablement content

Verander marketing content in sales enablement content door inzichtelijk te maken welke content waardevol is in welke stadium van de sales cycle. Bekijk vervolgens ook wie van de customer facing professionals geholpen zijn om deze content te delen, verrijk de content en train professionals om content in context te gebruiken.

– Vraag het sales team naar de FAQ’s van prospects en voeg deze toe onderaan het blog.

– Laat verkopers korte video trailers maken voor blogs.

– Zorg ervoor dat deze content beschikbaar is vanuit het CRM systeem of andere applicaties waarmee dagelijks wordt gewerkt.

2 – Content repurposing

“Iedereen weet dat de Sinterklaas surprise niet meer kost dan EUR 10,-, en toch is iedereen ieder jaar weer verrast”

– Post het blog 4x per jaar, maar gebruik iedere keer een andere foto.

– Pak de meest pakkende tekst in het blog en post dit op LinkedIn.

– Maak een video samenvatting van je blog.

– Combineer meerdere blogs tot een whitepaper.

– Maak een infographic van je blog.

3 – Lange termijn denken

“Vouw een krant 40x op en je bent op de maan”.

-Een goed blog gaat 3 jaar mee.

-Een aangepast blog nog 2 jaar extra.

-Ieder blog draagt bij aan de waarde van alle nieuwe content.

Explore
Drag